Про програму соціально – економічного та культурного розвитку Новопавлівської об’єднаної територіальної громади на 2019 рік
опубліковано 18 грудня 2018 року о 10:14

Керуючись ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Законом України «Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України», Постановою Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2003 року № 621 «Про розроблення прогнозних і програмних документів економічного і соціального розвитку та складання проекту державного бюджету» (зі змінами), розглянувши і обговоривши поданий проект програми соціально-економічного та культурного розвитку Новопавлівської об’єднаної територіальної громади на 2019 рік, ураховуючи висновки та рекомендації постійних комісій сільської ради, Новопавлівська сільська рада

ВИРІШИЛА:

          1. Затвердити програму соціально-економічного та культурного розвитку Новопавлівської об’єднаної територіальної громади на 2019 рік (додаток 1) та основні показники (додаток 1.2).

          2. Вважати головним завданням у роботі здійснення комплексу заходів щодо досягнення показників програми соціально-економічного та культурного розвитку сільської ради за такими пріоритетними напрямками:

- забезпечення зростання обсягів виробництва в усіх галузях економіки, підвищення якості та ефективності виробництва;

- вжиття дієвих заходів щодо здійснення аграрної політики, спрямованої на зміцнення фінансового стану, створення необхідної інфраструктури;

- зростання реальних доходів населення, забезпечення продуктивної зайнятості та створення нових робочих місць;

- зміцнення фінансового стану підприємств і організацій регіону, забезпечення цільового і ефективного витрачання бюджетних коштів, збільшення надходжень до бюджету;

- активізація підприємницької діяльності, стимулювання малого бізнесу та фермерства;

- підвищення ефективності використання паливно-енергетичних ресурсів та поліпшення стану розрахунків за спожиті енергоносії, прискорення реалізації завдань з енергозбереження у виробничій сфері та комунально-побутовому секторі, стимулювання ресурсозбереження.

 3. Надати право сільському голові протягом бюджетного року здійснювати своїми розпорядженнями за погодженням з постійною комісією сільської ради з питань планування фінансів, бюджету та соціально-економічного розвитку, з подальшим затвердженням їх на сесіях сільської ради, уточнення переліку інвестиційних проектів та заходів щодо забезпечення виконання завдань програми соціально-економічного та культурного розвитку Новопавлівської об’єднаної територіальної громади у 2019 році з внесенням відповідних змін до додатка 2 до рішення сільської ради.

4. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію сільської ради з питань планування фінансів, бюджету та соціально-економічного розвитку.

В.О. СІЛЬСЬКОГО ГОЛОВИ                                          Л. СОТНИК

№ -40/VIІ

18 грудня 2018 р

 

Додаток 1

до рішення сільської ради

18.12.2018 № -40/VII

ПРОГРАМА

соціально-економічного та культурного розвитку Новопавлівської об’єднаної територіальної громади на 2019 рік.

Програма соціально-економічного та культурного розвитку Новопавлівської об’єднаної територіальної громади на 2019 рік (далі – Програма) розроблена відділом фінансів виконавчого комітету з урахуванням пропозицій підприємств, організацій та установ усіх форм власності відповідно до вимог Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України», постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2003 року № 621 «Про розроблення прогнозних і програмних документів економічного і соціального розвитку та складання проекту державного бюджету (зі змінами), на виконання вимог доручення голови Дніпропетровської обласної державної адміністрації від 27 серпня 2018 року № 08-56/0/35-18 «Про підготовку проекту програми соціально-економічного та культурного розвитку області на 2019 рік».

 Програму розроблено з метою вирішення проблем соціально-економічного розвитку території, забезпечення позитивних структурних зрушень в економіці, підвищення її конкурентоспроможності та динамічного росту усіх галузей, як основи для покращення якості життя і зростання добробуту мешканців регіону.

            У Програмі наведено аналіз економічного і соціального розвитку території протягом 2018 року та представлені прогнозні показники соціально-економічного розвитку регіону в цілому та у розрізі окремих галузей, які заплановано у 2019 році.

            Протягом 2019 року головні зусилля будуть спрямовані на економічне зростання, справедливої оплати праці, повноцінного відтворення робочої сили та задіяння стимулів до збільшення доходів громадян шляхом підвищення продуктивності праці для досягнення головної мети розвитку – підвищення добробуту громадян.

Фінансування заходів Програми у 2019 році здійснюватиметься за рахунок різних джерел фінансування: бюджетних коштів, за рахунок фінансової підтримки з державного та обласного бюджетів, кредитних ресурсів, власних коштів господарюючих суб’єктів, грантів, міжнародної технічної допомоги, доходів від надання платних послуг бюджетними установами, благодійної, гуманітарної, спонсорської допомоги та інших джерел, не заборонених чинним законодавством.

Основні показники економічного і соціального розвитку регіону на 2019 рік наведено в додатку 1.2.

І. Зменшення економічних дисбалансів

 

1. Регуляторна політика та розвиток підприємництва

Пріоритетним напрямком політики економічного зростання регіону є формування приватного сектора в економіці, підтримка розвитку і зміцнення малих і середніх підприємств.

Розвиток підприємництва є однією з неодмінних і необхідних умов становлення ринкових відносин. Мале підприємництво сприяє відродженню виробництва, вирішенню проблеми зайнятості населення.

Чисельність суб’єктів підприємницької діяльності – фізичних осіб станом на 01 грудня 2018 року становить 30 особи (що більше у порівнянні з минулим роком на 8 осіб).

У 2019 році з метою розвитку малого підприємництва передбачається здійснити комплекс заходів щодо:

оприлюднення інформації щодо розвитку малого та середнього бізнесу через засоби масової інформації;

обмеження бюрократичного тиску і бар’єрів на шляху створення та функціонування підприємницьких структур;

спрощення процедур започаткування підприємницької діяльності;

ефективна співпраця органів місцевого самоврядування та суб’єктів підприємницької діяльності, їх об’єднань у вирішенні економічних та соціальних питань регіону.

2. Інвестиційна діяльність

 

У 2018 році за рахунок усіх джерел фінансування планується освоїти 3,2 млн. грн. інвестицій в основний капітал. Перелік об’єктів, роботи по яких заплановано у 2019 році та основні прогнозні показники надані у додатку «Капітальне будівництво» та у формах «Перелік об’єктів невиробничого призначення, будівництво яких планується здійснити у 2019– 20222 роках на території Новопавлівського ОТГ Межівського району» (додаток2).

 

 

3. Демографічна ситуація

Населення Новопавлівської ОТГ станом на 01.01.2019 за прогнозом буде становити 3625 осіб, що на 75 осіб менше порівняно з 2018 роком.

З них : віком від 16-59 років – 1950 осіб;

 дітей віком до 16 років – 490 осіб.

Зменшення пояснюється старінням корінних мешканців та міграцією молоді з території. Середня очікувана тривалість життя при народженні становить – 67 років.

Актуальні питання:

недостатнє стимулювання народжуваності;

зниження чисельності населення регіону.

Головна мета: створення необхідних умов для нормалізації процесів природного і механічного відтворення населення шляхом збереження і зміцнення репродуктивного здоров’я населення, формування та стимулювання здорового способу життя, розв’язання проблем гігієни і безпеки праці, підтримки молоді, захисту інвалідів та людей похилого віку.

 Для поліпшення демографічної ситуації головними завданнями у 2019 році передбачається:

стимулювання народжуваності шляхом забезпечення підтримки сімей з дітьми;

проведення інформаційно - роз’яснювальної роботи стосовно права на окремі види державної допомоги сім’ям, у яких народилися діти;

            створення сприятливих умов для поєднання професійної зайнятості з материнством;

            забезпечення призначення та виплату допомоги при усиновленні дитини;

            забезпечення підтримки багатодітних сімей;

забезпечення оздоровленням та відпочинком дітей, у тому числі пільгових категорій;

 реалізація комплексу заходів щодо поліпшення умов праці, забезпечення населення якісною питною водою, продуктами харчування.

4. Зайнятість населення та ринок праці

Актуальні питання:

підвищення професійної підготовки та конкурентоспроможності незайнятого населення;

працевлаштування соціально незахищених категорій громадян, які потребують соціального захисту;

підвищення мотивації та стимулювання заінтересованості роботодавців до працевлаштування незайнятого населення.

Головна мета: сприяння ефективній зайнятості населення, ефективне використання робочої сили та соціальний захист неконкурентоспроможних верств населення.

У контексті Стратегії розвитку Новопавлівської ОТГ до 2020 року одним з головних завдань є збереження трудового ресурсу та забезпечення зайнятості населення

Одним із дієвих пунктів є створення робочих місць і забезпечення збереження існуючих.

Вищезазначене питання перебуває на постійному контролі у голови Новопавлівської ОТГ.

За оперативними даними загальна чисельність працюючих у громаді становить 1100 чол., враховуючи фізичних осіб - підприємців та найману працю у фізичних осіб.

По галузях економіки чисельність працюючих становить:

у сільському господарстві – 565 чол.

у роздрібній та оптовій торгівлі - 55 чол;

у бюджетній сфері - 164 чол.;

у державному управлінні –28 чол.

 Основні заходи для розвитку сфери у 2019 році:

забезпечення розширення сфери застосування праці за рахунок збереження діючих та створення нових робочих місць;

детінізація трудових відносин шляхом посилення державного контролю за дотриманням законодавства про працю;

підвищення ефективності роботи з працедавцями на предмет пошуку вільних робочих місць та вакантних посад;

розширення інформаційних та консультативних послуг щодо залучення до трудової діяльності молоді;

залучення громадян до участі в загальнодержавних оплачуваних громадських роботах;

сприяння працевлаштуванню незайнятих громадян на вільні та новостворені робочі місця;

забезпечення професійної підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації безробітним та залучення до громадських робіт безробітних громадян;

посилення контролю за дотриманням вимог законодавства про працю, зайнятість населення та про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, забезпечення реалізації прав і гарантій працівників, недопущення випадків використання найманої сили без належного оформлення трудових відносин з роботодавцем.   

5. Доходи населення та заробітна плата

 

Один з основних чинників зростання добробуту населення – це збільшення розміру грошових доходів громадян, зокрема, заробітної плати як основного їх джерела, що, у свою чергу, впливає на розв’язання соціально-економічних проблем території, відтворення робочої сили, а також на розвиток виробництва.

Очікуваний фонд оплати праці працівників становитиме 30,6 млн. грн. (10 % до очікуваного рівня 2018 року). Середньомісячна заробітна плата прогнозується в розмірі 7500 грн., ріст заробітної плати планується за рахунок підвищення розміру мінімальної заробітної плати та підвищення середньомісячної заробітної плати у сільському господарстві, як основної галузі регіону.

Актуальне питання:

низький рівень оплати праці.

Головна мета: забезпечення зростання доходів населення, сприяння зменшенню диференціації оплати праці, детінізація виплати заробітної плати, погашення заборгованості з виплати заробітної плати, а також недопущення виникнення нової заборгованості з оплати праці.

 

Питання виплати заробітної плати та збільшення доходів населення постійно знаходиться на контролі.

Основні завдання на 2019 рік:

 зростання середньомісячного розміру заробітної плати робітників, зайнятих у галузях економіки;

подальше підвищення рівня оплати праці працівникам бюджетної сфери;

забезпечення дотримання державних гарантій в оплаті праці всіма суб’єктами господарювання;

здійснення контролю за додержанням законодавства про оплату праці з метою забезпечення захисту права працівників на своєчасне отримання заробітної плати;

забезпечення виконання умов колективних договорів з питань оплати праці у повному обсязі.

6. Пенсійне забезпечення та соціальне страхування

Основними проблемами з даного питання які потребують вирішення, є:

виплата заробітної плати «у конвертах», що суттєво впливає на наповнення бюджету Пенсійного фонду, а в майбутньому - на наявний страховий стаж та розмір пенсій;

виплата заробітної плати в розмірі менше мінімальної.

Основними завданнями на 2019 рік є:

виконання програм Уряду, спрямованих на поліпшення пенсійного забезпечення громадян України;

співпраця органів виконавчої влади та місцевого самоврядування щодо забезпечення виплати заробітної плати працюючим громадянам у розмірах не менше мінімальної для повноти зарахування страхового стажу в майбутньому;

інформування населення щодо змін в пенсійному законодавстві через засоби масової інформації;

виявлення нелегальних робочих місць для забезпечення соціального захисту громадян у майбутньому.

           

7. Соціальне забезпечення

 

В основу пріоритетів соціальної політики на території ОТГ покладено посилення захисту соціально вразливих верств населення шляхом надання різних видів державної соціальної допомоги та соціальних послуг.

Актуальні питання:

поліпшення соціального становища найбільш вразливих верств населення;

удосконалення системи надання соціальних пільг;

недостатня поінформованість внутрішньо переміщених осіб стосовно їх прав та обов’язків відповідно до чинного законодавства України.

Головна мета: забезпечення якісного соціального рівня та якості життя, соціального захисту малозабезпечених, пільгових верств населення, учасників антитерористичної операції та внутрішньо переміщених осіб, їх соціалізації та соціальної безпеки в суспільстві.

Основні завдання:

надання підтримки пільговим категоріям громадян, які найбільше її потребують;

проведення урочистостей до свят та пам’ятних дат соціального спрямування та наданням грошової та натуральної допомоги;

проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи серед населення громади про зміни в законодавстві через уповноважених осіб сільської ради;

надання матеріальної допомоги найбільш вразливим верствам населення на підставі рішень відповідних комісій з питань надання допомоги окремим категоріям населення, створеної при ОТГ;

надання соціальних послуг одиноким непрацездатним громадянам, інвалідам, малозабезпеченим верствам населення;

сприяння залученню благодійної допомоги для вирішення проблем найбільш незахищених верств населення.

8. Податково-бюджетна діяльність

Актуальні питання:

підвищення фінансової спроможності місцевого бюджету в умовах бюджетної децентралізації;

підвищення ролі та відповідальності сільської ради у розв’язанні актуальних проблем соціально-економічного розвитку території громади;

забезпечення стійкого зростання економіки на інвестиційно-інноваційній основі;

упровадження заходів, спрямованих на дерегуляцію підприємницької діяльності, поліпшення бізнес-клімату, підвищення ефективності управління державним сектором економіки та його оптимізацію;

скорочення сфери тіньової економіки та підвищення мотивації до зайнятості в реальному секторі економіки;

проведення раціональної та ефективної податково-бюджетної політики, дотримання фінансової дисципліни;

забезпечення своєчасної та у повному обсязі виплати заробітної плати та проведення розрахунків за спожиті енергоносії.

Головна мета: запровадження дієвого механізму управління бюджетним процесом як складової частини системи управління державними фінансами, забезпечення наповнюваності бюджетів усіх рівнів шляхом створення сприятливих умов для розвитку підприємництва, підвищення конкурентоспроможності виробництва, забезпечення економного і раціонального використання коштів, підвищення результативності бюджетних видатків.

Основні заходи та завдання:

забезпечення своєчасності і повноти сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) до зведеного, державного та місцевих бюджетів;

скорочення податкового боргу до бюджетів кожного рівня (не менше ніж на 10 %);

забезпечення своєчасних та повних розрахунків установ бюджетної сфери та спожиті енергоресурси;

            вжиття заходів щодо легалізації доходів суб'єктів господарювання, що використовують схеми ухилення від сплати податків;

            посилення попереднього та поточного контролю за цільовим та ефективним використанням бюджетних коштів, вжиття дієвих заходів щодо попередження порушень та вчасного усунення виявлених порушень у підвідомчих бюджетних установах;

підвищення фінансової дисципліни розпорядників бюджетних коштів.

проведення роботи:

з суб’єктами господарювання, які мають значні валові доходи, але офіційно виплачують заробітну плату меншу або на рівні мінімальної заробітної плати;

з виявлення фізичних осіб, праця яких використовується суб’єктами господарювання без укладення трудових угод та без сплати податку на доходи фізичних осіб до місцевих бюджетів;

недопущення виникнення прострочених кредиторської та дебіторської заборгованості у бюджетній сфері.

 

9. Фінансові ресурси

 

Джерелами фінансування заходів Програми є кошти держбюджету, обласного, місцевого бюджетів, підприємств, благодійної громадської та натуральної адресної допомоги.

 

10. Конкурентна та антимонопольна політика

 

Конкурентна політика спрямована на формування і розвиток середовища, яке забезпечуватиме ефективне використання суспільних ресурсів, вільний вступ на ринок суб'єктів господарювання, свободу споживачів у виборі товарів широкого асортименту, кращої якості за нижчими цінами.

З метою сприяння розвитку економічної конкуренції у підприємницькій діяльності, демонополізації економіки, фінансової, матеріальної, інформаційної, консультативної підтримки суб’єктів господарювання громади у 2019 році передбачається продовжувати здійснювати наступні заходи:

            сприяння створенню нових суб’єктів господарювання;

            створення рівних умов доступу на товарні ринки суб’єктів господарювання;

дотримання конкурентних засад при здійсненні процедур закупівлі товарів, робіт та послуг за державні кошти;

здійснення закупівель товарів, робіт і послуг, вартість тільки у «Системі електронних закупівель ProZorro»;

 запобігання недобросовісної конкуренції підприємствами – монополістами.

 

11.Споживчий ринок товарів та побутових послуг

 

Основні завдання та заходи на 2019 рік:

здійснення заходів щодо створення на ринках з продажу продовольчих товарів необхідних умов для продажу сільськогосподарської продукції безпосередньо її виробниками;

проведення ярмарків з продажу сільськогосподарської продукції, виробленої безпосередньо в товариствах та особистих селянських і фермерських господарствах;

захист прав споживачів відповідно до вимог чинного законодавства;

здійснення контролю за додержанням суб’єктами господарювання граничного рівня надбавок на основні соціально-значимі продукти харчування;

посилення контролю за якістю товарів, санітарно-гігієнічних умов їх продажу.

12.Транспорт

 

Мережа автомобільних доріг території ОТГ є невід’ємною частиною єдиної транспортної системи, що забезпечує роботу всіх галузей економіки громади та його соціальний розвиток. Через адміністративний центр Новопавлівської ОТГ проходить автодорога державного значення Т- 0428. Стан доріг по громаді оцінюється як не задовільний, так як постійно через територію села Новопавлівка пролягає маршрут на схід країни великогабаритної техніки, в зв’язку з чим приходить до руйнації інфраструктура населеного пункту .

Основні завдання та заходи на 2019 рік:

- підтримка на належному рівні мережі автомобільних доріг, проведення капітальних та поточних ремонтів доріг;

- забезпечення систематичного результативного контролю за роботою перевізників на лінії;

- продовження робіт по поточному та капітальному ремонту доріг.

 Перелік об’єктів, роботи по яких заплановано у 2019 році, надані у додатку2 «Перелік об’єктів виробничого призначення, будівництво яких планується здійснити у 2019– 2022роках (дороги)».

 13. Зв’язок

 

 На території Новопавлівської ОТГ діють:

 Новопавлівське відділення поштового зв’язку Павлоградського ЦПЗ № 7 Дніпропетровської дирекції УДППЗ «Укрпошта», кількість населення яке обслуговується 2136 чол;

 філія « Укртелекому» яка обслуговує 491 телефонну точку;

 пересувне відділення поштового зв’язку, яке обслуговує 396 чол.

 Частка домогосподарств, що має доступ до мережі Інтернет у загальній кількості домогосподарств об’єднаної територіальної громади становить 65,0%.           

 Актуальні питання:

подальший розвиток IP-технологій, розвиток мережі швидкісного Інтернету (особливо у сільській місцевості), розширення мережі бездротового доступу до мережі Інтернет;

розробка та впровадження сучасних інформаційно-комунікаційних технологій.

 За останні роки набули ширшого розвитку нові види зв’язку (всі види мобільного зв’язку, платежі по кредитних договорах, послуги «електронний квиток» та інші).

Головна мета:

подальшого розвитку ІР-технологій та мережі Інтернет;

 забезпечення доступу громадян до процесів формування інформаційного суспільства через упровадження інноваційних підходів, інструментів та технологій електронного урядування, електронної демократії, інших сучасних інформаційно-комп’ютерних технологій шляхом модернізації системи публічного управління соціально-економічним розвитком регіону, розвитку інфраструктури відкритих даних, телекомунікаційного середовища та забезпечення рівності громадян незалежно від місця їх проживання в дотриманні їх конституційних прав.

Основним завданням на 2019 рік є:

розвиток мережі широкосмугового доступу та мобільного зв'язку;

впровадження нових технологій та послуг, що відповідатимуть потребам суспільства та національним інтересам держави;

створення умов для впровадження новітніх інформаційно-комунікаційних технологій;

 збільшення обсягів нових послуг, покращення їх якості, розширення телекомунікаційних мереж.

14. Охорона праці

З метою стабілізації стану безпеки праці, поліпшення гігієни праці, виробничого середовища на 2019 рік планується:

посилення контролю за дотриманням вимог законів та інших нормативно-правових актів з охорони праці;

організація навчання з питань охорони праці керівників і фахівців підприємств, установ та організацій Новопавлівської ОТГ; 

усунення шкідливих і небезпечних факторів на робочих місцях;

інформаційне забезпечення суб'єктів господарювання та населення з питань охорони праці;

 забезпечення проведення попередніх і періодичних медичних оглядів працівників, зайнятих на шкідливих та небезпечних роботах, а також щорічного обов'язкового медичного огляду згідно ст. 17 Закону України «Про охорону праці»;

 надання допомоги в організації проведення атестації робочих місць з небезпечними і шкідливими умовами праці та здійснення контролю за приведенням їх у відповідність з вимогами нормативних актів;

 забезпечення перегляду інструкцій з охорони праці в розрізі виробництв і професій, приведення їх у відповідність до вимог законодавчих актів з охорони праці, змін та доповнень до них.

ІІ. Розвиток сільських територій

 

1. Агропромисловий комплекс і розвиток села

 

Сільське господарство залишається основною ланкою економіки Новопавлівської ОТГ. Галузь представлено 24 сільськогосподарськими підприємствами та одноосібниками Земельний фонд складає 32702 га., в тому числі сільськогосподарські угіддя -28877,2 га, з них в обробітку рілля – 23298,7 га.

Актуальні питання:

підвищення врожайності сільгоспкультур завдяки вирощуванню високоврожайних сортів та гібридів зернових культур, розвиток селекції та насінництва, закупівля засобів захисту рослин від шкідників, хвороб та бур’янів;

дотримання сівозмін у вирощуванні зернових та технічних культур, використання енергозбережних технологій обробітку ґрунту;

висока собівартість виробленої сільгосппродукції;

зменшення енергозалежності агропромислового комплексу;

стійке зменшення поголів’я великої рогатої худоби;

відсутність ефективного фінансово-економічного механізму державної підтримки аграрного виробництва;

створення нових робочих місць у сільській місцевості.

Головна мета: нарощування виробництва сільськогосподарської продукції, зниження її собівартості; збереження, відтворення та нарощування ресурсного потенціалу; подальший розвиток інфраструктури аграрного ринку.

Основні завдання:

сприяти:

використанню сучасних технологій для збільшення обсягів виробництва сільгосппродукції, зниження її собівартості, скорочення енергозалежності агропромислового комплексу;

продовженню проведення відновлення, реконструкції, модернізації меліоративних об’єктів і систем, підвищенню ефективності використання меліоративних систем, застосуванню системи зрошення для виробництва продукції рослинництва;

поліпшення умов для реалізації сільськогосподарської продукції у межах регіону та розширенню експортних можливостей;

підвищенню рівня життя сільського населення за рахунок створення нових робочих місць, зростанню рівня ефективності зайнятості селян.

 

2. Розвиток сфери послуг.

 

Швидкий технологічний розвиток та ускладнення виробництва насичують ринок новими послугами, урізноманітнюють їх види, зокрема розширюється ринок інформаційних, фінансових та інших послуг. Більшу частину загального обсягу послуг становлять послуги транспорту, складського господарства, пошти та кур’єрської служби. Також дуже актуальними є послуги інформації та телекомунікацій, послуги щодо здійснення професійної та технічної діяльності, операції з нерухомим майном.

Якість та доступність до публічних послуг на території громади бажає кращого.

Актуальні питання:

недосконалість нормативно-правових актів, які регламентують діяльність організацій сфери послуг;

непрозора система звітності приватних підприємців, які надають послуги населенню (фізичні особи не звітують перед органами статистики, обсяги послуг, наданих ними, не обліковуються);

високі процентні ставки на отримання кредитів;

наявність великого „тіньового” сектору послуг;

низький технічний рівень оснащення більшості підприємств галузі.

Головна мета: підвищення рівня конкурентоспроможності, професійної кваліфікації персоналу, забезпечення споживачів регіону різноманітними та високоякісними послугами, підвищення рівня ефективної діяльності підприємств галузі.

Основні завдання:

створення сприятливих умов для обслуговування клієнтів;

удосконалення комунікаційних процесів між усіма ланками управління та персоналом і клієнтами;

упровадження нових видів послуг;

сприяння розвитку обслуговування населення в малих та віддалених населених пунктах ОТГ;

підвищення рівня якості послуг та культури обслуговування споживачів послуг;

забезпечення розвитку інфраструктури побутового обслуговування, відкриття сучасних об’єктів, створення нових робочих місць.

Критерії досягнення:

забезпечення споживачів області різноманітними та високоякісними послугами.

 

3. Регіональний розвиток

 

З метою трансформації економіки території громади в конкурентоспроможній господарський комплекс, який має забезпечити подальший соціальний і гуманітарний розвиток суспільства, спрямування основних зусиль на наближення рівня життя населення до європейських стандартів та створення умов для посилення економічної активності територіальних громад, постає ряд актуальних питань:

забезпечення населення сільської місцевості, яке користується привізною водою, питною водою та послугами з водовідведення;

поліпшення стану сільських доріг;

приведення до належного стану функціонуючих об’єктів соціальної інфраструктури для підвищення якості надання послуг.

 Головна мета: підвищення якості життя мешканців сільської місцевості.

 Основні завдання:

 проведення ремонтів комунальних доріг та вулиць сільських населених пунктів;

 забезпечення зовнішнім освітленням вулиць усіх сільських населених пунктів;

 будівництво, реконструкція та ремонти об’єктів соціальної інфраструктури.

Критерії досягнення:

виконання ремонту доріг комунальної власності за рахунок коштів обласного бюджету на дорогах сільських населених пунктів.

Крім того, у 2019 році буде забезпечено:

підвищення ефективності реалізації державних програм – проведення моніторингу існуючих цільових програм, обґрунтування їх дієвості та необхідності реалізації на даному етапі розвитку громади;

раціональне використання та відновлення природних ресурсів, охорона довкілля;

 розширення сфери застосування робочої сили шляхом збереження діючих та створення нових робочих місць;

 скорочення чисельності безробітних;

 поліпшення соціально-побутових умов у населених пунктах.

 підвищення ефективності діяльності та зміцнення матеріально-технічної бази закладів охорони здоров'я, поліпшення якості і доступності медичного обслуговування, системи освіти.

ІІІ. Екологічна та енергетична безпека 

 

  • Охорона навколишнього природного середовища
  •  

Охорона навколишнього природного середовища, раціональне використання природних ресурсів, забезпечення екологічної безпеки життєдіяльності людини - невід’ємна умова економічного та соціального розвитку території.

З цією метою на території громади, по мірі можливостей, здійснюється екологічна політика, спрямована на збереження навколишнього середовища, захист життя і здоров’я населення від негативного впливу, зумовленого забрудненням навколишнього природного середовища, досягнення гармонійної взаємодії суспільства і природи, охорону, раціональне використання і відтворення природних ресурсів.

Актуальні питання:

зменшення надходжень шкідливих забруднюючих речовин у довкілля;

збереження природних ландшафтів, ресурсів тваринного та рослинного світу;

створення безпечних умов для життєдіяльності населення.

Головна мета: забезпечення екологічної безпеки шляхом запобігання й мінімізації негативного впливу людської діяльності на навколишнє природне середовище, раціонального використання і збереження природних ресурсів, перехід до сталого, екологічно збалансованого розвитку регіону.

Основні завдання: 

проектування, будівництво, реконструкція полігонів для складування, оброблення, сортування, утилізації та захоронення твердих побутових відходів;

упровадження заходів з озеленення з метою поліпшення санітарно-гігієнічного стану населених пунктів;

захист, відновлення лісових ресурсів, збільшення запасів рибних та тваринних ресурсів;

удосконалення системи екологічного моніторингу (розширення площі моніторингових досліджень стану навколишнього природного середовища із застосуванням сучасних технічних засобів та інформаційних систем);

Реалізацію заходів дозволить поліпшити стан навколишнього природного середовища та створити умови для безпечного життя населення, зберегти природні ландшафти, флору, фауну, забезпечити збалансовану систему еколого-економічного природокористування.

  • 2.Екологічна безпека громади
  •  

Основними завданнями щодо екологічної безпеки у 2019 році є:

пріоритетність вимог екологічної безпеки, обов'язковість додержання екологічних стандартів, нормативів та лімітів використання природних ресурсів при здійсненні господарської, управлінської та іншої діяльності;

 гарантування екологічно безпечного середовища для життя і здоров'я людей;

 запобіжний характер заходів щодо охорони навколишнього природного середовища;

 збереження просторової та видової різноманітності і цілісності природних об'єктів та комплексів;

 обов'язковість екологічної експертизи;

 гласність і демократизм при прийнятті рішень, реалізація яких впливає на стан навколишнього природного середовища, формування у населення екологічного світогляду;

науково-обґрунтоване нормування впливу господарської та іншої діяльності на навколишнє природне середовище;

безоплатність загального та платність спеціального використання природних ресурсів для господарської діяльності;

поєднання заходів стимулювання і відповідальності у справі охорони навколишнього природного середовища.

Основні прогнозні показники та заходи надані у додатку ОНС.

 

  • 3.Енергоефективність та енергозбереження

Ефективність використання паливно-енергетичних ресурсів в економіці ОТГ набуває все більшого значення.

В умовах сьогодення підвищення енергоефективності за рахунок енергозбереження стає стратегічною лінією розвитку економіки та соціальної сфери громади. Створення ефективної системи енергозбереження в усіх ланках суспільного господарства є питанням, яке необхідно постійно вирішувати.

У 2019 році з метою підвищення ефективності енергозбереження передбачається:

- проведення щомісячного моніторингу фактичного енергоспоживання закладів бюджетної сфери відповідно до встановлених лімітів;

- упровадження енерго- та ресурсозберігаючих технологій переробки відходів рослинного походження;

- проведення заходів з енергозбереження;

- залучення фінансових ресурсів на підготовку та реалізацію інвестиційних проектів у сфері житлово – комунального господарства.    

 

4. Єдина державна система цивільного захисту

 

Для забезпечення захисту території сільської ради та захисту населення громади на території сільської ради діє система ЄДС ЦЗ. Новопавлівська сільська рада (ОТГ) є однією з ланок підсистеми ЦЗ Дніпропетровської області. Вона регулює питання здійснення заходів цивільного захисту та до якої входять органи управління, підпорядковані їм сили та засоби цивільного захисту, відповідні суб’єкти господарювання.

 Основними завданнями діяльності ЄДС ЦЗ на наступні роки є:

            будівництво або перепрофілювання приміщень під Центр безпеки;

            забезпечення повноцінного функціонування на території ОТГ місцевої пожежної команди;

забезпечення готовності органів управління та підпорядкованих їм сил цивільного захисту до дій, спрямованих на запобігання і реагування на надзвичайні ситуації або небезпечні події;

організація та здійснення заходів щодо захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій;

планування заходів цивільного захисту;

організація та здійснення заходів із запобігання виникненню надзвичайних ситуацій;

проведення рятувальних та інших невідкладних робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, організація життєзабезпечення постраждалого населення;

ліквідація наслідків надзвичайних ситуацій або небезпечних подій;

проведення моніторингу і прогнозування виникнення надзвичайних ситуацій та їх розвитку, визначення ризиків їх виникнення на відповідній території, оцінка соціально-економічних наслідків надзвичайних ситуацій, визначення на основі прогнозних даних обсягу потреби в силах, засобах, матеріальних та фінансових ресурсах;

ліквідація медико-санітарних наслідків надзвичайних ситуацій та епідемій, надання екстреної медичної допомоги постраждалим у зоні надзвичайної ситуації, здійснення заходів медичного забезпечення;

навчання населення щодо поведінки та дій у разі виникнення надзвичайної ситуації;

організація і проведення підготовки керівного складу та фахівців органів місцевого самоврядування, суб’єктів господарювання, діяльність яких пов’язана з організацією і здійсненням заходів цивільного захисту;

здійснення заходів щодо створення та використання наявного фонду захисних споруд цивільного захисту для укриття населення;

створення, збереження і раціональне використання резерву матеріальних ресурсів, необхідних для запобігання і реагування на надзвичайні ситуації;

забезпечення сталого функціонування суб’єктів господарювання і територій в особливий період;

здійснення заходів щодо соціального захисту постраждалого населення.

Для здійснення всіх завдань ланки ЦЗ створюються комісія ТЕБ та НС, евакуаційна комісія, формування та інше. Перелік об’єктів невиробничого призначення, будівництво яких планується здійснити у 2019– 20222 роках на території Новопавлівського ОТГ Межівського району» (додаток 2 інші).

 

 ІV.Розвиток людського капіталу

 

  • 1.Освіта
  • Актуальні питання:

 доступність освіти для дітей учасників АТО;

доступність шкільної освіти для дітей, які мешкають у сільській місцевості та потребують підвезення до міста навчання;

 необхідність оснащення шкіл ресурсними кабінетами для навчання дітей з особливими потребами;

 необхідність оновлення сучасною комп’ютерною технікою класів, а також предметних кабінетів навчальних закладів;

 придбання підручників для учнів загальноосвітніх навчальних закладів відповідно до державних стандартів;

 потреба у збереженні енергетичних ресурсів, зокрема здійснення постійного контролю за встановленням (заміною) лічильного обладнання в установах і закладах освіти, заміною вікон на енергоефективні металопластикові, здійснення модернізації котелень (переведення котелень на альтернативні види палива тощо).

 Головна мета: формування доступної та якісної системи регіональної освіти і виховання, що відповідає вимогам суспільства та динамічно розвивається, її інтеграції в європейський і світовий освітній простір.

 Основні завдання: 

 забезпечення доступу дітей учасників АТО, дітей з особливими потребами до освіти;

 здійснення стовідсоткового підвезення учасників навчально-виховного процесу в сільській місцевості до місця навчання й роботи та у зворотному напрямку;

 забезпечення підручниками і посібниками за рахунок коштів державного бюджету учнів загальноосвітніх навчальних закладів;

оновлення навчально-комп’ютерних комплексів, оскільки всі загальноосвітні навчальні заклади денної форми навчання використовують їх у навчально-виховному процесі та підключені до мережі Інтернет;

 підготовка кваліфікованих робітничих кадрів відповідно до потреб регіонального ринку праці;

 придбання профільних кабінетів для загальноосвітніх навчальних закладів (фізики, хімії, біології, географії, лінгафонних);

 створення навчально-виховних комплексів, відкриття додаткових груп при діючих дошкільних навчальних закладах, що забезпечить рівний доступ дітей до якісної дошкільної освіти в регіоні.

  • Критерії досягнення:
  • створення комп’ютерних класів (в разі необхідності) ;
  • придбання комп’ютерів;

 поліпшення матеріально-технічного забезпечення навчальних кабінетів загальноосвітніх навчальних закладів громади.

 В Новопавлівській ОТГ збережена мережа загальноосвітніх навчальних закладів та мережа дошкільних навчальних закладів. В загальну мережу освітніх закладів громади входять :

  • 2 дошкільних навчальних закладів;
  • 1 навчально виховний комплекс;
  • 3 загальноосвітніх навчальних закладів, з них:

2 заклади - I-III ступенів та 1 заклад - I ступеню.

Потреба в підвезенні учнів задовольняється на 100%, здійснюються заходи з підвищення рівня якості навчання та охоплення дітей дошкільним вихованням. Дошкільною освітою охоплені 68 вихованців, в загальноосвітніх навчальних закладах здобувають освіту 237 учнів. Контингент зменшився в порівнянні з минулим роком на 2 учня.

Охоплення учнів позашкільною освітою здійснюється різними видами гурткової роботи в загальноосвітніх навчальних закладах - 12 гуртків відвідують 182 учнів, що складає 77,0% від контингенту учнів території, в інших позашкільних закладах Межівського р-ну навчається 49 учнів сільської ради .

У рамках комплексної програми розвитку освіти у Новопавлівської територіальної об’єднаної громади передбачається:

 робота початкових класів згідно концепції «Нової Української школи»;

збереження мережі загальноосвітніх, дошкільних та позашкільних установ;

забезпечення збільшення відсотка охоплення учнів шкіл позашкільною освітою;

стовідсоткове залучення до навчально – виховного процесу в освітніх установах ОТГ дітей та підлітків шкільного віку;

забезпечення підвищення ефективності використання сучасної комп’ютерної техніки та мережі Інтернет, підвищення комп’ютерної грамотності педагогічних працівників;

забезпечення своєчасного і повного виконання заходів щодо підготовки та проведення зовнішнього незалежного оцінювання випускників навчальних закладів;

поновлення матеріально-технічної бази загальноосвітніх навчальних закладів;

            організація якісного харчування дітей в освітніх установах Новопавлівської ОТГ та забезпечення дотримання норм харчування і санітарних норм.

            Протягом 2018 року на території проводиться реалізація інвестиційних проектів :

  • "Капітальний ремонт з застосуванням енергоефективних технологій двоповерхового спального корпусу КЗ "Сільський позаміський заклад оздоровлення та відпочинку "Лілія" Новопавлівської сільської ради за адресою: вул.Лісова, 63 с. Філія Межівського району, Дніпропетровської області"- 2268,667 тис.грн (в тому числі за рахунок коштів державного бюджету – 2146,152 тис. грн., (за рахунок коштів місцевого бюджету – 122,515 тис грн);
  • Виготовлено проектно-кошторисну документацію по об’єкту "Капітальний ремонт системи пожежної сигналізації , сиситеми оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей в двоповерховому спальному корпусі комунального закладу " Сільський позаміський заклад оздоровлення та відпочинку " Лілія" Новопавлівської сільської ради по вул .Лісова,63 в с. Філія Межівського району Дніпропетровської області" на суму 24,527 тис. грн.

Перелік об’єктів, роботи по яких заплановано у 2019 році, надані у додатку 2 «Перелік об’єктів невиробничого призначення, будівництво яких планується здійснити у 2019– 2022 роках».

 

2. Здоров'я населення

 

На сьогодні забезпеченість лікарями загальної практики- сімейними лікарями на 100 осіб наявного населення на кінець року становить 1 особа.

Діяльність галузі охорони здоров’я території протягом 2019 року буде спрямована на забезпечення доступної якісної медичної допомоги кожному громадянину, запобігання захворюваності, формування мотивації до здорового способу життя населення і покращення демографічної ситуації в громаді.

Медична галузь території складається з чотирьох закладів надання медичної допомоги населенню: Новопавлівська лікарняна амбулаторія ЗПСМ, КЗ «Павлоградська міська станція ШМД» ДОР, ФП в с. Богданівка, ФП с. Антонівське. Проблемою в галузі залишається кадрове забезпечення в зв’язку з тим, що молоді спеціалісти не поспішають їхати працювати в сільську місцевість, а діючі лікарі, які працюють підходять до пенсійного віку.

Актуальним у 2019 році залишиться і питання матеріально-технічного забезпечення лікувально-профілактичних закладів громади.

 

3. Підтримка сімей, дітей та молоді

 

             На обліку у фахівця служби у справах дітей виконавчого комітету перебуває :

 7 дітей - сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування;

 2 дітей які знаходяться в інтернатних закладах;

 11 дітей - інвалідів.

У громаді функціонує 1 прийомна родина в якій виховуються 2 дітей.

Актуальні питання:

низький рівень правової культури молоді;

залежність молодих осіб від наркоманії, алкоголізму, тютюнопаління;

низький рівень працевлаштування молодих жінок, які ще не мають дітей або, які мають дітей віком до 14 років;

неорганізованість позаробочого, позанавчального часу молодих людей;

низький рівень відповідальності батьків за виховання та навчання дітей;

збільшення кількості сімей, які опинилися у складних життєвих обставинах;

низький рівень практичного формування здорового способу життя та профілактики негативних явищ у молодіжному середовищі;

недосконалість механізму підтримки багатодітних та неповних сімей;

існування явища „діти вулиці”;

недостатня кількість кандидатів на створення прийомних сімей та дитячих будинків сімейного типу для забезпечення дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, сімейними формами виховання.

Головна мета: зміцнення соціального статусу молоді у структурах суспільства, які оновлюються або кардинально змінюються; посилення правової, економічної й соціальної захищеності молодого покоління; охоплення дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, сімейними формами виховання: опіка (піклування), прийомні сім’ї, дитячі будинки сімейного типу.

Основні заходи та завдання:

запобігання соціальному сирітству шляхом здійснення раннього виявлення дітей, які опинились у складних життєвих обставинах, під час проведення профілактичних рейдових заходів;

улаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, в сім’ї опікунів і піклувальників, прийомні сім’ї та дитячі будинки сімейного типу;

влаштування дітей, які опинились у складних життєвих обставинах, до сімей патронатного вихователя;

ефективне функціонування центрів соціально-психологічної реабілітації дітей;

удосконалення та вироблення нових механізмів реалізації молодіжної політики в регіоні;

підвищення заінтересованості молоді у здобутті освіти;

заохочення молоді до досягнень у різних сферах суспільного життя, у професійній діяльності, до активної участі у розбудові регіону, поліпшення рівня навчальної та виховної роботи;

створення гарантованих соціально-економічних, політичних та інших необхідних стартових умов для соціалізації молоді;

сприяння щодо забезпечення умов для розвитку і самореалізації молоді.

 проведення соціальної роботи з сім’ями, що мають дітей, які опинилися в складних життєвих обставинах;

 сприяння громадянам у відновленні їх батьківських прав;

створення та ведення електронного банку даних дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей, які опинилися у складних життєвих обставинах, та банку даних про громадян України, які згодні і можуть взяти на виховання дітей зазначеної категорії;

 забезпечення реалізації прав дитини на сімейне виховання;

             запобігання негативним явищам у молодіжному середовищі, пропаганда здорового способу життя;

            вирішення найболючіших проблем багатодітних сімей громади та сімей, які опинилися в складних життєвих обставинах.

Завдяки вжитим заходам передбачається збільшити популяризацію влаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, до сімейних форм виховання та запобігти зменшенню бездоглядних та безпритульних дітей.

 

4. Культура і духовність

Мережу закладів галузі «Культура та мистецтво» у Новопавлівської ОТГ складають: 2 будинка культури та 4 бібліотеки .

У сфері культури робота спрямована на збереження культурних надбань, сприяння творчій діяльності митців та аматорській мистецькій творчості, доступності до культурних цінностей, організації культурного дозвілля та естетичного виховання громадян.

Основні заходи та завдання:

створення та проведення фестивалів, мистецьких виставок, концертів, вистав, творчих конкурсів, основних культурно-мистецьких заходів та взаємозбагачення національних культур;

відзначення державних свят, ювілейних та пам’ятних дат, основних культурно-масових заходів;

популяризація елементів національної культурної спадщини ЮНЕСКО: петриківського розпису та козацьких пісень;

підтримка та популяризація традиційних народних промислів і мистецьких творчих доробків;

якісному функціонуванню закладів культури сприятиме: інвентаризація об’єктів культурної спадщини регіону; проведення капітальних ремонтів у закладах культури; придбання сучасних музичних інструментів та звукової апаратури, створення нових сучасних костюмів для творчих колективів закладів культури;

поповнення бібліотечних фондів бібліотек та оновлення комп’ютерної техніки для користувачів бібліотечними послугами;

участь та проведення фестивалів, конкурсів, різних тематичних заходів з метою збереження традицій українського народу, розвитку культур національних меншин, підтримки народних колективів та ансамблів.

Перелік об’єктів, роботи по яких заплановано у 2019 році, надані у додатку 2 «Перелік об’єктів невиробничого призначення, будівництво яких планується здійснити у 2019 – 2022 роках».

5. Фізичне виховання та спорт

 

            Діяльність сфери фізичної культури і спорту спрямована на постійне підвищення здоров’я та фізичного розвитку населення регіону, створення умов для забезпечення оптимальної рухової активності кожної людини, досягнення нею достатнього рівня фізичної та функціональної підготовленості, задоволення спортивних видовищних запитів населення.      

            З метою створення необхідних умов для залучення до занять фізичною культурою і спортом усіх верств населення на території громади протягом 2019 року буде забезпечено функціонування: 3 спортивних залів (в приміщеннях шкіл), 6 приміщень для фізкультурно-оздоровчих занять, 1 спортивного залу з тренажерним обладнанням, 3 футбольних полів, 1 майданчику підприємства.

             У сфері фізичної культури і спорту передбачається:

проведення фізкультурно-оздоровчої та спортивно-масової роботи в усіх навчальних закладах, за місцем проживання та роботи, у місцях масового відпочинку громадян;

підтримка команд з пауерліфтингу;

участь в обласних комплексних спортивних заходах за програмою спартакіади школярів, сільських спортивних ігор;

 проведення змагань з футболу, міні – футболу;

максимальне залучення дітей, підлітків, юнаків та населення в цілому до занять спортом, створення обдарованим особам умов для реалізації їхніх здібностей у спорті;

сприяння розвитку спорту в сільській місцевості;

створення умов для збереження та розвитку матеріально-технічної бази у сфері фізичної культури і спорту;

збільшення фінансування галузі фізичної культури та спорту.

 

 

СЕКРЕТАР РАДИ:                                                 Л. СОТНИК

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux